در پایان یک پروژه یک ساله، مدیر عامل یک شرکت ساختمانی به شوخی گفت که وقتی طرحی طراحی شد، خیلی دوستش داشت. اگرچه مدیر اجرایی از اینکه پروژه طبق برنامه پیش می رود خرسند بود، اما معتقد بود که موفقیت به همان اندازه که ناشی از شانس است و برنامه ریزی است. به هر حال، تنها 28 درصد از پروژه های ساختمانی به موقع یا با بودجه انجام می شوند.
یک مطالعه در سال 2020 نشان داد که شرکتهای ساختمانی تأخیر را به این دلیل میدانند:
- تغییر سفارشات (62%)،
- آب و هوا (60%)،
- هماهنگی ضعیف پروژه (54%)،
- تاخیر در پرداخت (12%).
پروژه های با تاخیر بیشتر از زمان بندی تاثیر می گذارند. تأخیرها بر امور مالی پیمانکار عمومی نیز تأثیر می گذارد. با پیروی از این چهار روش برتر حسابداری، پیمانکاران می توانند به بیش از 28 درصد موفقیت دست یابند.
هزینه های شغلی
هزینه های شغلی و مدیریت پروژه دست به دست هم می دهند. بدون هزینه کاری، پروژه ها فاقد جزئیات برای اطمینان از تحویل به موقع و در بودجه هستند. هنگام تهیه پیشنهادات شغلی، پیمانکاران باید موارد زیر را در نظر بگیرند:
- کار نیروی کار بزرگترین هزینه است. هزینه های نیروی کار را اشتباه قضاوت کنید و پروژه شما از سود به زیان تبدیل می شود. ایده خوبی است که هزینه های نیروی کار را با در نظر گرفتن نرخ های ساعتی، به علاوه غرامت کارگر و سایر هزینه های مربوط به کار تقسیم کنید. عامل افزایش حقوق و ساعات اضافه کاری. برای پیمانکاران اصلی، تفکیک هزینه بر اساس پیمانکار فرعی به معنای ارزیابی عملکرد است.
- مواد. هزینه های مستقیم مواد، مواردی هستند که برای کار ضروری هستند. در مقابل، هزینههای غیرمستقیم برای مواد مورد استفاده در پروژههای متعدد است – چیزهایی مانند پیچها و بستها که به صورت عمده خریداری میشوند، تحت هزینههای غیرمستقیم قرار میگیرند. بسته به طول پروژه، پیمانکاران ممکن است بخواهند تورم را به عنوان بخشی از هزینه های مواد در نظر بگیرند.
- سربار. سربار مستقیم هزینه های یک پروژه خاص است. اینها ممکن است شامل فضای اداری، مدیران پروژه و تجهیزات باشد. هزینه های غیرمستقیم هزینه هایی هستند که مختص پروژه نیستند، مانند تجهیزات و لوازم اداری. یک منشی تلفنی تحت فشار غیرمستقیم قرار می گیرد.
با هزینهیابی شغل، شرکتهای ساختمانی میتوانند هزینهها را نسبت به بودجه نظارت کنند و انحرافات را زودتر شناسایی کنند تا قبل از اینکه بر هزینههای کلی پروژه تأثیر بگذارند، تنظیمات را انجام دهند. هزینه یابی دقیق الگویی برای مشاغل مشابه فراهم می کند و تخمین هزینه را برای پروژه های آینده آسان تر می کند. در نهایت، نظارت بر هزینه های برنامه ریزی شده در مقابل هزینه های واقعی در برابر برنامه زمان بندی پروژه می تواند به حفظ جریان نقدی قوی کمک کند.
اعلام درآمد
بسیاری از پیمانکاران عمومی از حسابداری مبنای نقدی خودداری می کنند. با این حال، اگر درآمد سالانه بیش از 1 میلیون دلار باشد و هزینه های مواد بیش از 15٪ پروژه باشد، این گزینه در دسترس نیست. اگر روشهای مبتنی بر پول نقد در دسترس نباشد، پیمانکاران اصلی باید از سیستم مبتنی بر تعهدی استفاده کنند.
مبنای نقدی
ساده ترین راه برای ردیابی هزینه های شغلی، اعلام درآمد هنگام دریافت و کسر هزینه ها هنگام پرداخت است. این روش تخمین جریان نقدی را آسان می کند. صورتحساب و پرداخت سریع برای عملیات مالی سالم در یک سیستم مبتنی بر پول نقد ضروری است.
با توجه به اینکه اکثر پیمانکاران (81٪) زمان خود را برای دریافت وجه صرف می کنند، پیمانکاران باید مهلت پرداخت را کوتاه کرده و جریمه های تاخیر پرداخت را دریافت کنند. یک نظرسنجی اخیر نشان داد که تقریبا 50 درصد از پیمانکاران بیش از 30 روز برای پرداخت منتظر می مانند. نزدیک به 50٪ شرایط پرداخت را ارائه می دهند که بیش از 30 روز است.
درصد تکمیل
بسته به تعداد و پیچیدگی مشاغل، پیوند هزینه ها با درآمد در پروژه های بلند مدت می تواند چالش برانگیز باشد. روش درصد تکمیل به شرکت های ساختمانی این امکان را می دهد که درآمد خود را بر اساس میزان اتمام پروژه اعلام کنند. به عنوان مثال، یک پیمانکار یک پروژه 18 ماهه به ارزش یک میلیون دلار دارد. با فرض توزیع یکنواخت در طول عمر پروژه، پیمانکار فقط بیش از 55000 دلار در ماه اعلام می کند.
پیمانکار تخمین می زند که 25 درصد کار بعد از سه ماه انجام می شود، اما تشخیص می دهد که تنها 15 درصد از درآمد استفاده شده است. پس از 12 ماه، 75 درصد درآمد اعلام می شود، اما تنها 50 درصد کار انجام می شود. این تفاوت به این معنی است که پروژه احتمالاً دارای بیش از حد هزینه است که باعث کاهش سودآوری آن می شود.
قرارداد انجام شده
عملکرد قرارداد به معنای اعلام درآمد در زمان تکمیل پروژه است. این بدان معنا نیست که هیچ پرداختی انجام نمی شود. با این حال، بهترین شیوه های حسابداری ایجاب می کند که هزینه های مادی تا زمانی که اقلام مورد استفاده قرار نگیرند، به عنوان دارایی تلقی شود. این رویکرد می تواند صورت های مالی را با اغراق بر دارایی ها تحت تاثیر قرار دهد.
انتظار برای تکمیل پروژه قبل از اعلام درآمد به این معنی است که تا زمانی که پروژه تکمیل نشده است مالیات پرداخت نمی شود. این رویکرد می تواند بار مالیاتی را از سالی به سال دیگر منتقل کند. انتقال درآمد از یک دوره حسابداری به دوره دیگر می تواند بار مالیاتی را برای دو سال کاهش دهد.
استراتژی های گزارش مالیاتی
نحوه انتخاب یک پیمانکار برای اعلام درآمد تأثیر مستقیمی بر مالیات دارد. همچنین می تواند بر صورت های مالی و ترازنامه تأثیر بگذارد. درک پیامدها به پیمانکاران اصلی اجازه می دهد تا ارزیابی دقیق تری از وضعیت مالی خود داشته باشند.
- مبنای نقدی. در این روش مالیات بر اساس دریافت وجه نقد پرداخت می شود. هزینه ها پس از دریافت فاکتور کسر می شود. برای پیمانکاران با اندازه SMB، پول نقد ممکن است یک روش حسابداری مناسب باشد. با این حال، بودجه باید برای جبران بار مالیاتی به صورت سه ماهه کنار گذاشته شود. اگر یک پیمانکار نیاز به اقساط داشته باشد، پرداخت ممکن است به عنوان درآمد گزارش شود قبل از انجام هزینه های جبرانی که می تواند مالیات را برای یک دوره مالیاتی معین افزایش دهد.
- نرخ های تکمیل. این رویکرد برای گزارش مالیاتی، نوسانات مالیاتی را که اغلب در صنعت ساختمان رخ می دهد، عادی می کند. صرف نظر از زمان دریافت پرداخت یا هزینه های انجام شده، گزارش مالیات بر اساس چند درصد از کار انجام شده است. این روش ممکن است به اسناد IRS اضافی نیاز داشته باشد و ممکن است به یک متخصص حسابداری برای کمک به تهیه مالیات نیاز داشته باشد.
- انجام شد. اعلام تمامی هزینه ها و درآمدها در پایان پروژه برای پروژه های کوتاه مدت خوب عمل می کند. برای مثال، سه ماهه چهارم شاهد هجوم مشاغل کوچک بود. بسیاری از پروژه ها تا اوایل ژانویه به پایان نخواهند رسید. قبول پرداخت کامل در پایان پروژه، بدهی مالیاتی را به سال مالیاتی بعدی موکول می کند.
درک پیامدهای گزارش درآمد می تواند به پیمانکاران عمومی کمک کند تا جریان نقدی ثابتی داشته باشند. این می تواند به شما در ارائه بهترین تصویر مالی هنگام جستجوی وام یا سرمایه گذار کمک کند.
متخصصان حسابداری
بهترین شیوه های حسابداری با داشتن متخصصان حسابداری با تجربه در حسابداری ساخت و ساز شروع می شود. هزینه های شغلی ممکن است خسته کننده به نظر برسد، اما داده ها منبع ارزشمندی برای مدیریت هزینه هستند. کار با یک متخصص می تواند به دقت هزینه کار و همچنین تجزیه و تحلیل داده ها کمک کند. دانستن، نه حدس زدن، به معنای اتخاذ تصمیمات مبتنی بر داده است که می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند.
زمان و نحوه اعلام درآمد و هزینه تأثیر مستقیمی بر جریان نقدی و بدهی مالیاتی دارد. درک نحوه تفسیر دادههای مالی بر اساس روشهای حسابداری و گزارش درآمد به معنای داشتن درک محکمی از سلامت کسبوکارتان است. متخصصان حسابداری می توانند به شما در ایجاد استراتژی های گزارش مالیاتی کمک کنند که جریان نقدی ثابتی را حفظ کند.
اگر میخواهید مدیر عاملی باشید که میداند پروژهها به موقع و با بودجه انجام میشوند، با ما تماس بگیرید تا کسب و کار خود را از بهترین شیوههای حسابداری مطلع کنیم.