اندازه گیری و افزایش مشارکت کارکنان


مشارکت کارکنان به این صورت تعریف می شود “قدرت ارتباط ذهنی و عاطفی کارکنان نسبت به کاری که انجام می دهند، به تیم و سازمان خود احساس می کنند.”

در نیروی کار امروزی، یک عنصر کلیدی موفقیت، مشارکت کارکنان است. مشارکت کارکنان با بهره وری کارکنان، نرخ حفظ بالاتر، غیبت کمتر، بهبود سلامت کارکنان و تأثیر مثبت کلی بر سود شرکت مرتبط است.

اندازه گیری درگیری: نقطه شروع

ضروری است که شرکت‌ها به طور مکرر مشارکت را اندازه‌گیری کنند تا مشخص کنند که کجا خوب کار می‌کنند و در کجا زمینه‌هایی برای بهبود وجود دارد. یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای اندازه‌گیری مشارکت، از طریق نظرسنجی تعامل است. نظرسنجی های تعامل منبع خوبی برای شناسایی محرک ها و به دست آوردن بینش در مورد نگرش ها و باورهای کارکنان در مورد کار و محیط کلی آنها است. با این حال، روش‌های مختلفی برای اندازه‌گیری مشارکت به صورت فصلی یا سالانه وجود دارد.

  1. بازرسی برنامه ریزی شده منظم از جلسات با کارمندان یا بخش ها

این فرصتی است برای ارائه بازخورد موثر به کارمندان و اطمینان از اینکه کارمندان شما تمام ابزار و منابع برای تکمیل کار خود را به بهترین شکل ممکن در اختیار دارند. کارکنان می خواهند احساس ارزشمندی داشته باشند و انتظارات روشنی داشته باشند تا سردرگمی، تلاش های بیهوده و نارضایتی شغلی را به حداقل برسانند. به رسمیت شناختن تلاش ها و سخت کوشی کارمندان خود به طور رسمی در طول جلسات بررسی و به طور غیر رسمی برای نشان دادن قدردانی مفید است.

  1. مطالعات نبض

نظرسنجی پالس روشی بدون عارضه برای سنجش میزان مشارکت در تیم شما است. نظرسنجی های کوتاه و مکرر یک راه عالی برای بررسی کارمندان است جاری بازخورد و انگیزه برای ایجاد انگیزه استفاده مداوم از بررسی‌های نبض نتایج را در زمان واقعی نشان می‌دهد و تصمیم‌گیری در مورد استراتژی‌های تعامل را هدایت می‌کند.

  1. نرخ جابجایی کارکنان

نرخ گردش مالی درصد افرادی را که سازمان شما را در یک دوره معین ترک کرده اند را نشان می دهد. نرخ جابجایی بالا می تواند نشان دهنده مشارکت کم کارکنان باشد.

  1. رتبه بندی خالص کارکنان

Employee NPS راهی برای اندازه گیری و کمی کردن احساسات کارمند شما در مورد شرکت شما است. “در مقیاس 0 تا 10، چقدر احتمال دارد که سازمان ما را به عنوان یک مکان عالی برای کار توصیه کنید؟” این داده ها را حداقل سالی یک بار از کارمندان خود جمع آوری کنید و عملکرد خود را ارزیابی کنید.

  1. خروج از مصاحبه

مصاحبه های خروج می تواند به مدیریت کمک کند تا زمینه های بالقوه ای را که می تواند برای بهبود تعامل کارکنان با اعضای فعلی تیم بهبود بخشد، شناسایی کند. یک کارمند در حال خروج می تواند بینش ارزشمندی در مورد شکاف های تعهد یا برنامه های اقدام مورد نیاز مدیریت ارائه دهد.

مشارکت کارکنان را افزایش دهید

دستیابی به سطح بالایی از مشارکت کارکنان همیشه چیزی است که شرکت ها باید برای آن تلاش کنند و برای آن تلاش کنند. خوشبختانه، با داشتن استراتژی‌ها و برنامه‌های عملیاتی مناسب، شرکت‌ها می‌توانند گام‌هایی را در جهت افزایش مشارکت کارکنان بردارند.

نتایج بررسی های درگیری و نبض را گزارش دهید. از کارمندان خود برای بازخورد صادقانه آنها تشکر کنید و برنامه های عملی را که بر اساس نتایج ایجاد شده است به اشتراک بگذارید. تشویق ارتباطات باز و درگیر نگه داشتن کارمندان، آنها را به عنوان بخشی از فرآیند تقویت می کند، منجر به مشارکت بیشتر می شود و تأیید می کند که آنها در سازمان تأثیر می گذارند.

  • استفاده از مزایای مناسب

از کارمندان خود بپرسید کدام مزایا برای آنها مهم است. یک نظرسنجی برای شناسایی نیازهای نیروی کار خود و اجرای مزایای معنادار که منجر به رضایت کارکنان و صرفه جویی کلی در هزینه می شود، انجام دهید. مزایای انعطاف‌پذیری که به کارکنان این فرصت را می‌دهد تا آنچه را که به بهترین وجه متناسب با سبک زندگی‌شان است انتخاب کنند، می‌تواند بسیار سودمند باشد.

  • فرصت های توسعه و پیشرفت شغلی

کارمندان به مکالمات و تعیین هدفی که منجر به یک مسیر شغلی روشن و موفق می شود، اهمیت می دهند. بیشتر اوقات، کارمندان می خواهند بدانند که فرصتی برای پیشرفت شغلی وجود دارد و کارفرمای آنها مایل است برای رسیدن به اهداف و مسیر شغلی با آنها همکاری کند. از کارکنان خود بپرسید که به چه فرصت های یادگیری و توسعه علاقه مند هستند و با آنها برای تعیین اهداف برای دستیابی به آن اهداف همکاری کنید.

شرکت ها باید برای حمایت از کارمندان خود در آرزوهای شغلی و زندگی خود تلاش کنند. سرمایه گذاری بر روی شادی کارمند خود در حالی که فرصت هایی برای بازخورد فراهم می کند، حفظ، رضایت و انگیزه کارکنان را بهبود می بخشد. همه این‌ها انگیزه‌های مهمی برای کارمندان هستند تا به جای جستجوی مکان‌های دیگر، با شرکت در درازمدت پیشرفت کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد افراد در RLB و اینکه چگونه می توانیم به شما در بهبود تعامل کارکنان خود کمک کنیم، از وب سایت جدید ما در اینجا دیدن کنید.



دیدگاهتان را بنویسید