آماده سازی برای حسابرسی یا بررسی پایان سال


در RLB، ما می خواهیم ابزارهای مورد نیاز برای کمک به آماده شدن برای یک تعامل موثر در پایان سال و اطمینان از آمادگی سازمان شما به اندازه کافی را در اختیار مشتریان خود قرار دهیم. تلاش بیشتر برای آمادگی بیشتر باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود، به شما امکان می دهد سوابق سازمان یافته تری داشته باشید (هم در پایان سال و هم در پایان سال) و اطمینان حاصل کنید که مهلت های سالانه شما رعایت می شود.

ما مراحل آماده شدن برای حسابرسی یا بررسی پایان سال را در 3 بخش خلاصه کرده ایم:

قبل از نامزدی

قبل از اینکه نسخه‌های پشتیبان نرم‌افزار حسابداری یا نسخه‌های اکسل موجودی آزمایشی، صورت‌های مالی و دفتر کل خود را برای ما ارسال کنید، بهتر است ابتدا موجودی خالص دارایی (سود انباشته) خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که با صورت‌های مالی شما مطابقت دارد. سال قبل در صورت وجود اختلاف، مراحل تطبیق به شرح زیر خواهد بود:

  1. موجودی آزمایشی سال قبل خود را با موجودی آزمایشی نهایی ارائه شده توسط RLB مقایسه کنید
  2. حساب‌های دارایی‌های خالص (سود انباشته) را بررسی کنید تا ببینید آیا ورودی‌هایی در طول سال انجام شده است یا خیر.
  3. اگر هنوز انحرافی وجود دارد یا به کمک نیاز دارید، لطفاً با تیم RLB خود تماس بگیرید.

موارد دیگری که انجام آنها قبل از شروع نامزدی مفید است عبارتند از:

  • نامزدی ارائه شده توسط RLB را امضا کرده و برگردانید
  • فهرستی از همه تغییرات در سازمان، چه تغییرات در پرسنل و چه در فرآیندهای گزارشگری مالی خود تهیه کنید
  • تغییرات درآمد و هزینه را برای سال قبل و بودجه سازمان بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه ورودی ها ثبت شده اند
  • اگر کار حسابرسی دارید، فهرستی از نمونه‌های آزمایشی مورد نیاز برای درآمد، هزینه‌ها و حقوق و دستمزد را درخواست کنید تا بتوان آنها را قبل از شروع حسابرسی جمع‌آوری کرد.
  • سایر مواردی که ارائه آنها قبل از شروع حسابرسی یا بررسی پایان سال مفید است عبارتند از: فهرست هیئت مدیره، صورتجلسه هیئت مدیره سال، بودجه مصوب و غیره.

در دوران نامزدی

تیم خدمات غیرانتفاعی ما الگویی ایجاد کرده است تا به شما کمک کند برای تعهد پایان سال خود آماده شوید. این شامل فهرستی از بخش‌های مالی و مواردی است که برای هر کار حسابرسی و بررسی لازم است، برخی از بخش‌ها ممکن است برای سازمان شما قابل اجرا نباشند.

بعد از نامزدی

پس از تصویب پیش‌نویس صورت‌های مالی توسط هیئت مدیره، هنوز چند عنصر ضروری وجود دارد:

  • نامه نمایندگی ما را که شامل ورودی های تنظیم و خلاصه ای از تفاوت های تعدیل نشده است (در صورت وجود) امضا کرده و برگردانید.
  • امضای اعلامیه خیریه یا اظهارنامه مالیاتی شرکت و اعلامیه سازمان های غیردولتی (در صورت وجود)
  • ورودی های تعدیل ارائه شده توسط حسابرسی یا بررسی پایان سال باید در نرم افزار حسابداری شما ثبت شود و مانده های پایان سال باید با تراز آزمایشی نهایی ارائه شده توسط RLB تطبیق داده شود.
    • اگر مایل به کمک برای انتشار سوابق پایان سال خود هستید، لطفاً با تیم RLB خود تماس بگیرید. تیم حسابداری ما می تواند این کار را تکمیل کند و مانده آزمایشی نهایی شما را تطبیق دهد.



دیدگاهتان را بنویسید