وقتشه! بهار از راه رسیده است و فصل AGM رسما فرا رسیده است!
مجمع عمومی چیست؟
مجمع عمومی عادی سالانه یک مجمع عمومی سالانه است که از همه مالکان آپارتمان دعوت می شود در آن شرکت کنند. این فرصتی است که شما توضیحی در مورد صورت های مالی حسابرسی شده دریافت کنید، از هیئت مدیره و شرکت مدیریتی خود در مورد نحوه عملکرد شرکت خود بپرسید، ببینید چه برنامه هایی برای سال های آینده برنامه ریزی شده است و هر هیئت مدیره جدیدی را که مورد نیاز است انتخاب کنید. این فرصت عالی برای ارزیابی سلامت سرمایه گذاری شماست.
آیا باید مجمع عمومی برگزار کنیم؟
بله! قانون کاندومینیوم بیان می کند که همه انجمن های کاندومینیوم باید یک مجمع عمومی سالانه برگزار کنند که برای همه مالکان آزاد است. برای رعایت قانون کاندومینیوم، مجمع عمومی عادی باید ظرف شش ماه از پایان سال آپارتمان برگزار شود. این به این معنی است که اگر پایان سال دسامبر دارید، AGM باید تا 30 ژوئن برگزار شودهفتم.
چه کسی سیستم عامل را سازماندهی می کند؟
شرکت مدیریت شما (در صورت وجود) و هیئت مدیره بر سازماندهی و اجرای مجمع عمومی شما نظارت دارند. آنها مسئول ارائه اطلاعات شما به حسابرس برای تهیه صورت های مالی، تنظیم تاریخ مجمع عمومی، انتخاب روش برگزاری جلسه، تهیه دستور جلسه و اطمینان از ارسال اطلاعیه های لازم به صاحبان و مهمانان می باشند. اگر در مورد AGM خود سؤالی دارید، ابتدا باید با هیئت مدیره یا مدیر دارایی خود تماس بگیرید.
نکاتی برای یک مجمع عمومی موفق
اطمینان حاصل کنید که حسابرسی پایان سال شما از قبل کامل شده است. زمستان و بهار شلوغ ترین فصل ها برای حسابرس شماست. بهترین راه برای اطمینان از اینکه حسابرسی شما به موقع کامل می شود این است که اطلاعات مالی خود را تقریباً دو ماه پس از تاریخ پایان سال برای حسابرس ارسال کنید.
در حالت ایده آل، مجمع عمومی عادی تا زمانی که حسابرسی تکمیل و تایید نشده باشد، برنامه ریزی نمی شود. اگر قبل از کامل شدن حسابرسی نیاز به تشکیل مجمع عمومی دارید، با حسابرس خود در مورد برنامه زمانبندی ارتباط برقرار کنید تا مطمئن شوید که کار خواهد کرد. به خاطر داشته باشید که وقتی حسابرسی شما کامل شد، هیئت مدیره شما قبل از انتشار صورتهای مالی حسابرسی نهایی به زمان لازم برای بررسی و تایید نیاز دارد.
بسته AGM خود را 15 روز قبل از تاریخ AGM ارسال کنید. طبق قانون کاندومینیوم، بسته AGM باید قبل از جلسه بین مالکان توزیع شود و باید یک کپی از صورت های مالی حسابرسی شده نهایی را شامل شود. اطلاعیه قبل از جلسه باید 35 روز قبل از تاریخ جلسه ارسال شود. این به مالکان اجازه می دهد تاریخ را ذخیره کنند، که به دستیابی به حد نصاب و برگزاری یک جلسه به درستی کمک می کند. حسابرس شما باید از تاریخ مجمع عمومی همزمان با مالکان مطلع شود.
گزینه پشتیبانی AGM مورد نظر را انتخاب کرده و به حسابرس خود اطلاع دهید. روزهایی که تنها گزینه این بود که حسابرس شما حساب های شما را شخصاً در مجمع عمومی ارائه دهد، گذشته است. بسیاری از حسابرسان گزینه های مختلفی از جمله ارائه مجازی یا ترکیبی را برای رفع نیازهای صاحبان آپارتمان ارائه می دهند.
RLB گزینه های پشتیبانی AGM زیر را ارائه می دهد:
- خلاصه کتبی این را می توان به همه صاحبان خانه در بسته جلسه توزیع کرد و/یا در AGM خواند. این را می توان برای همه صاحبان خانه، نه فقط کسانی که در جلسه شرکت می کنند، در دسترس قرار داد. مالکان می توانند برای خواندن و درک اظهارات وقت بگذارند. اگر کسی سؤالی دارد، می تواند با اعضای هیئت مدیره، مدیریت صحبت کند یا برای شفاف سازی با ما تماس بگیرد.
- حضور مجازی. یکی از کارشناسان آپارتمان ما می تواند یافته های خود را به صورت مجازی در AGM ارائه کند. سوالات را می توان در زمان واقعی پاسخ داد یا برای ما ارسال کرد تا در تاریخ بعدی به آنها پاسخ دهیم.
- حضور شخصی در مجمع عمومی. یکی از کارشناسان ما شخصاً با پرداخت هزینه اضافی در مجمع عمومی شرکت کرده و در آن شرکت خواهد کرد.
برای درخواست نماینده RLB در مجمع عمومی خود، لطفاً از صفحه رزرو ما در اینجا دیدن کنید یا به آدرس [email protected] به ما ایمیل بزنید.