5 W اندازه مناسب کسب و کار شما


با نزدیک شدن به سه ماهه پایانی سال 2023، شروع به بازتاب روندهای نوظهور تا کنون در سال جاری می کنیم. از آنجایی که کسب‌وکارها در بحبوحه بهبودی پس از استعفای بزرگ، افزایش نرخ‌های بهره و هزینه‌های زندگی و مشارکت پایین کارکنان شروع به پیدا کردن جایگاه خود می‌کنند، شاهد کاهش جذب رقابتی و حجم بالاتری از سوالات مانند مدیریت عملکرد، مسکن، تحقیقات یا خاتمه همه اینها به طور منظم چیزی را خلاصه می کند که متخصصان منابع انسانی اکنون آن را “درست کردن تجارت” می نامند.

استحقاق چیست و چه زمانی باید آن را در نظر بگیرم؟

استحقاق یک استراتژی بلندمدت است که برای دستیابی به حداکثر کارایی تجاری استفاده می شود. به این ترتیب، اهداف تجاری برآورده شده و سودآوری حفظ می شود. یا در برخی موارد افزایش یافته است. سایز بندی مستقیم یک است فعال فرآیند، در مقابل یک پاسخ واحد به مشکلات سازمانی. فرآیند استقرار مجدد لزوماً به معنای کاهش تعداد کل کارکنان نیست. به زبان ساده، اندازه مناسب منابع انسانی به معنای داشتن افراد مناسب، با مهارت‌های مناسب، در نقش‌های مناسب است.

اگر کسب و کار شما اهداف جدید یا نوظهوری دارد، متوجه اضافه کاری در کارهای تکمیل شده (یا ناتمام) می شود، یا به دنبال افزایش سودآوری است، ممکن است بخواهید اندازه مناسب کسب و کار خود را در نظر بگیرید.

هنگام تعیین اندازه کسب و کار خود چه کسی را باید در نظر بگیرم؟

همه! ساده‌سازی فرآیندی کل‌نگر است که بین هر نقش و هر بخش به تعادل مطلوب دست می‌یابد. برخلاف تصور عمومی، اندازه‌گیری درست کسب‌وکارتان به معنای واگذاری مدیران یا کارمندان به کارهای چند منظوره نیست.

فرآیند استحقاق مشخص می کند که چه کسانی برای موفقیت سازمان شما حیاتی هستند. همچنین باید سطح مشارکت کارکنان را برای کمک به مدیریت تغییر در نظر بگیرید. این مهم است که مطمئن شوید استعدادهای برتر شما آموزش، منابع و پشتیبانی لازم را برای ادامه کمک به اهداف سازمان شما دارند.

چرا باید اندازه قانونی را در نظر بگیرم؟

مزایای اندازه‌گیری مناسب کسب‌وکار شما می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • افزایش سودآوری
  • افزایش کارایی
  • افزایش ماندگاری
  • افزایش مشارکت کارکنان
  • فرهنگ کار مثبت
  • مزیت رقابتی

اگر بخواهم کسب و کار خود را گسترش دهم، از کجا شروع کنم؟

قبل از انجام اندازه مناسب، مهم است که وضعیت مالی کسب و کار خود و همچنین فعالیت هایی که کارکنان فعلی شما انجام می دهند را تجزیه و تحلیل کنید. در این مرحله پیشگیرانه، ممکن است بخواهید صورت‌های مالی فعلی خود را با صورت‌های مالی سال‌های قبل مقایسه کنید یا عملکرد کسب‌وکارتان را در مقایسه با رقبای بازار در نظر بگیرید. برای تجزیه و تحلیل فعالیت، باید درک بهتری از زمان لازم برای تکمیل وظایف محوله توسط کارکنان به دست آورید و آن را با شرح وظایف مقایسه کنید. شناسایی شکاف ها و/یا بیش از حد نیاز به اندازه مناسب را مشخص می کند.

چه کسی می تواند کمک کند؟

هنوز در حال بحث هستید که آیا اندازه مناسب برای کسب و کار شما مناسب است؟ امروز با کارشناسان RLB People به آدرس [email protected] تماس بگیرید یا از وب سایت آنها به آدرس people.rlb.ca بازدید کنید.



دیدگاهتان را بنویسید