پیمایش موج هوش مصنوعی: دیدگاه مدیریت منابع انسانی


اگرچه بحث‌های زیادی در مورد هوش مصنوعی (AI) در فعالیت‌های منابع انسانی وجود دارد، مهم است که بدانیم هوش مصنوعی برای سال‌ها در استخدام مهم بوده است. به عنوان مثال، سیستم ردیابی متقاضی (ATS) را در نظر بگیرید. آیا بهترین نامزدها را توصیه می کند؟ آیا تا به حال توصیه های شغلی شخصی یا نامزدهایی از پلتفرم هایی مانند Indeed یا LinkedIn دریافت کرده اید؟ این اقدامات و موارد دیگر توسط هوش مصنوعی انجام می شود.

Generative AI را وارد کنید. یک تغییر دهنده بازی که چندین برنامه هوش مصنوعی را در دسترس شما قرار می دهد. ایجاد ارتباطات، تجزیه و تحلیل داده ها، ایجاد محتوا و موارد دیگر به طور بالقوه می تواند متحول شود و برای افزایش بهره وری و کارایی استفاده شود.

هیاهوی هوش مصنوعی آن را به تمرکز اصلی برای کسانی که در موقعیت های رهبری منابع انسانی قرار دارند تبدیل کرده است. در واقع، 76 درصد از مدیران منابع انسانی معتقدند که اگر در 1 تا 2 سال آینده از هوش مصنوعی استفاده نکنند، سازمانشان در خطر عقب ماندن از رقبای خود قرار دارد.

برای سازمان هایی که هوش مصنوعی را در فرآیندهای خود پذیرفته اند، رایج ترین ادغام ها شامل جذب استعداد، آموزش و توسعه و مدیریت عملکرد است. این شامل همه چیز از غربالگری و ارتباط متقاضی گرفته تا برنامه ریزی شغلی، ابتکارات یادگیری و نظارت و پیش بینی عملکرد پیشرفته است.

فراتر از برنامه های کاربردی آشکار یا فعلی، تعدادی از نوآوری های جدید هیجان انگیز در افق برای راه های استفاده از هوش مصنوعی در منابع انسانی وجود دارد:

  1. افزایش پشتیبانی از خدمات منابع انسانی:
    در آینده ای نه چندان دور، چت ربات های منابع انسانی می توانند به کسب و کارها کمک شبانه روزی ارائه دهند، به سوالات اساسی منابع انسانی پاسخ دهند و پشتیبانی کارمندان را بهبود بخشند.
  1. بهبود تجربه کارکنان:
    پتانسیل فرآیندهای استخدام و ورود خودکار، غربالگری و رزرو مصاحبه مبتنی بر ربات چت، حلقه‌های بازخورد منظم، همگی به سفر یکپارچه کارمندان از برنامه تا تعامل مداوم کمک می‌کنند.
  1. تجزیه و تحلیل منابع انسانی:
    هوش مصنوعی می‌تواند مجموعه‌های مختلف داده‌های مرتبط با منابع انسانی را سازمان‌دهی کند، آنها را قابل استفاده کند و حتی اطلاعات را تجزیه و تحلیل کند تا بینش‌ها و معیارهای مربوطه را برای تصمیم‌های آگاهانه و مبتنی بر داده‌ها ارائه دهد.

با تداوم ادغام هوش مصنوعی، انتظار می رود کارمندان 60 تا 70 درصد زمان کمتری را برای کارهای معمول و کارهای اداری صرف کنند و ظرفیت بیشتری برای تمرکز بر کارهای تاثیرگذارتر داشته باشند.

با این حال، مانند هر فناوری دگرگون‌کننده، هوش مصنوعی در منابع انسانی خطرات و ملاحظات خاص خود را دارد:

  1. تعصب و تبعیض:
    سوگیری جنسیتی در بررسی رزومه ها بر اساس جزئیات شرح شغل خاص یک نگرانی مرتبط است.
  1. حریم خصوصی و امنیت سایبری:
    حفاظت از داده‌های کارکنان و متقاضیان و اطلاعات سازمانی مستلزم حفاظت قوی در برابر خطرات احتمالی است.
  1. بازآموزی:
    سازمان‌ها باید در آموزش کارکنان برای استفاده مؤثر از هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کنند و اطمینان حاصل کنند که می‌توانند از پتانسیل کامل آن استفاده کنند.

برای سازمان هایی که اجرای هوش مصنوعی را در نظر دارند، موفقیت به ملاحظات استراتژیک بستگی دارد:

  1. یک استراتژی هوش مصنوعی ایجاد کنید:
    یک نقشه راه روشن که نشان دهد چگونه هوش مصنوعی بهره وری کلی را افزایش می دهد برای اجرای موفقیت آمیز بسیار مهم است.
  1. منابع و قابلیت های فناوری اطلاعات:
    زیرساخت های کافی، از جمله مدیریت داده ها، امنیت سایبری و پرسنل ماهر، برای استفاده موثر از هوش مصنوعی ضروری است.
  1. همسویی قوی بین منابع انسانی و فناوری اطلاعات:
    تلاش مشترک بین منابع انسانی و فناوری اطلاعات برای ایجاد یک استراتژی روشن که مهارت‌های مورد نیاز آینده را در نظر می‌گیرد، حیاتی است.

واضح است که هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا تجربیات مثبت کارکنان را ایجاد کنند، تصمیم‌های به موقع مبتنی بر داده‌ها اتخاذ کنند، و مهم‌تر از همه، زمان بیشتری را در قلب هر سازمان – کارکنانش – سرمایه‌گذاری کنند. به عنوان رهبر، مسئولیت ما این است که بر موج هوش مصنوعی سوار شویم، خودمان را آموزش دهیم و پتانسیل آن را در آغوش بگیریم، در حالی که برای بهبود نیروی کار و سازمان‌ها به‌عنوان یک کل به چالش‌ها رسیدگی کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طیف گسترده ای از خدماتی که RLB People می تواند به شما ارائه دهد، با تیم به آدرس [email protected] تماس بگیرید یا از وب سایت آنها به آدرس people.rlb.ca بازدید کنید.



دیدگاهتان را بنویسید