در دنیای پرشتاب و رقابتی امروز، موفقیت هر سازمانی نه تنها به نتیجه نهایی، بلکه به رفاه و رضایت کارکنان آن بستگی دارد. بزرگترین دارایی یک شرکت نیروی کار آن است و مراقبت از سلامت و رفاه کلی آنها فراتر از ارائه صرف مزایا یا مزایا است – این در مورد پرورش فرهنگی است که سلامت و ایمنی روانی کارکنان را در اولویت قرار می دهد.
فرهنگ شرکت به دلیل تأثیری که بر موفقیت فردی و سازمانی دارد، به عنوان سنگ بنای رفاه کارکنان عمل میکند و تحقیقات نشان میدهد که وقتی کارکنان احساس حمایت و ارزش میکنند، خلاقتر، سازندهتر و انعطافپذیرتر میشوند و در نهایت تصمیمات تجاری بهتری را در نظر میگیرند. . پرورش فرهنگ سلامت و تندرستی در یک سازمان مستلزم رویکردی چند وجهی است که بر رفاه همه جانبه کارکنان تمرکز دارد. برای توسعه مؤثر چنین فرهنگی، برای کارفرمایان مهم است که تمام جنبه های سلامت کارکنان از جمله سلامت جسمی، روانی و عاطفی را در نظر بگیرند. اولویت بندی این ابعاد به حفظ روحیه بالا، افزایش سطح تعامل و کاهش خطر فرسودگی کمک می کند.
نزدیک به 500000 کانادایی هر هفته به دلیل مشکلات روانی یا بیماری قادر به کار نیستند. استاندارد ملی کانادا یک محل کار از نظر روانی سالم و ایمن را اینگونه تعریف می کند: «محل کاری که رفاه روانی کارگران را ارتقا می دهد و فعالانه برای جلوگیری از آسیب به سلامت روانی کارگران، از جمله از طریق بی توجهی، بی احتیاطی یا ابزارهای عمدی، تلاش می کند». استاندارد ملی مجموعه ای از دستورالعمل ها و منابع داوطلبانه را ارائه می دهد که برای راهنمایی سازمان ها در ارتقای سلامت روان و پیشگیری از آسیب های روانی در محیط کار طراحی شده است. ارتقای استاندارد از سازمان ها در حفظ کارکنان، عملکرد مالی، استخدام سازمانی، بهره وری و مدیریت ریسک حمایت می کند.
با اجرای استراتژی های زیر، سازمان ها می توانند از بهبود مستمر و تعهد مستمر به رفاه کارکنان اطمینان حاصل کنند.
برنامه سلامت کارکنان را اجرا کنید
برنامه های سلامتی سیاست هایی هستند که از رفاه کارکنان حمایت می کنند. نمونههایی از سیاستها ممکن است شامل ترتیبات کاری انعطافپذیر یا ترکیبی، اجرای یک روز پرشور یا بشردوستی، فعالیتهای تیمسازی، یا تطبیق برنامههای کمک به کارکنان (EAPs) باشد.
آموزش جامع از بالا به پایین
رهبری نقش اساسی در شکل دادن به رفتار سازمانی دارد. آموزش از بالا به پایین به رهبران این امکان را می دهد تا در اولویت دادن به سلامت کارکنان با الگوهای مثبت رهبری کنند.
بازخورد خوش آمدید
اغلب بین آنچه مدیران فکر می کنند کارکنانشان به آن نیاز دارند و آنچه کارکنان واقعاً به آن نیاز دارند، فاصله وجود دارد. برای پر کردن این شکاف، بازخورد کارکنان مورد نیاز است. خواه مکانیسمهای بازخورد شامل بررسیهای منظم، بررسیهای نبض یا ارسال ایمیل باشد، همه اشکال بازخورد مثبت و منفی باید پشتیبانی شوند.
از طریق این تلاشهای ترکیبی، کارفرمایان میتوانند محیطی را ایجاد کنند که در آن کارکنان شکوفا شوند و در نتیجه نیروی کار سالمتر، شادتر و مولدتر ایجاد شود. اساساً، رفاه و امنیت روانی کارکنان فقط یک دارایی در محل کار نیست. این یک مزیت رقابتی است.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طیف گسترده ای از خدماتی که RLB People می تواند به شما ارائه دهد، با تیم به آدرس [email protected] تماس بگیرید یا از وب سایت آنها به آدرس people.rlb.ca بازدید کنید.