3 روش برتر که به کارآفرینان کمک می کند تا بازاریابان بهتری شوند


چه یک متخصص کایروپراکتیک باشید، چه صاحب یک شرکت SaaS یا اداره یک شرکت حقوقی باشید، شرکت‌های B2B و B2C در مدل‌های کسب‌وکارشان بسیار متفاوت هستند. با این حال وجه مشترک آنها میل به ایجاد سرنخ و هدایت رشد کسب و کار است.

اگرچه دستیابی به این اهداف از طریق بازاریابی می تواند زمان زیادی را ببرد، اما در این مقاله بهترین روش های رشد برای اجرای موفق بازاریابی ارائه می شود. در اینجا یاد خواهید گرفت که چگونه به سه راه دست یابید که به شما کمک می کند تاجر بهتری شوید:

  • محتوای همه کاره ایجاد کنید
  • ایجاد روابط با مشتری
  • با ابزارهای جدید سازگار شوید

به علاوه، می‌دانید که چگونه هر روش را با استفاده از بهترین تاکتیک‌های زیر پیاده‌سازی کنید. در اینجا سه ​​رویکرد اصلی وجود دارد که باید امروز در نظر بگیرید.

محتوای همه کاره ایجاد کنید

روش محتواروش محتوابازاریابی محتوا فقط برای برندهای B2C نیست. شرکت های B2B نیز با ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوای استراتژیک، جهشی قابل توجه به این حوزه بازاریابی دارند.

با این حال، وقتی صحبت از کمک به کارآفرینان برای تبدیل شدن به بازاریابان بهتر می شود، باید روی تولید محتوا برای بیش از یک کانال تمرکز کنند. این رویکرد از یک موضوع جامع برای جذب سرنخ های جدید و تبدیل سرنخ ها استفاده می کند تمرکز بر نقاط درد مخاطب در حوزه های مختلف اینترنت

در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما در اجرای یک استراتژی محتوای چند وجهی کمک می کند.

1. پرسونای خریدار ایجاد کنید

هنگام توسعه محتوای مختلف، درک اینکه محتوا به چه کسی می رسد مهم است. شما باید یک مخاطب کاملاً مشخص داشته باشید که به عنوان شخصیت خریدار شناخته می شود.

شخصیت خریدار تصویری از یک مشتری ایده آل به شما می دهد. جزئیات شخصیت خریدار شامل اطلاعات جمعیتی مانند سن، درآمد، مکان و غیره است. همچنین باید شخصیت، علایق، اهداف، خواسته ها و نیازهای خریدار را شرح دهید.

2. محتوا را با قیف فروش تراز کنید

هنگامی که پرسونای خریدار خود را ایجاد کردید، می توانید با ترسیم نقشه سفر خریدار، یک لایه اضافی به استراتژی بازاریابی محتوای خود اضافه کنید. در اصل، این به ایجاد محتوای “همیشه سبز” کمک می کند که به نگرانی های مشتری در هر مرحله از قیف فروش رسیدگی می کند.

هدف از قیف فروش پرورش سرنخ ها در هر مرحله است و به آنها کمک می کند تا به فروش نزدیکتر شوند. فرآیند به این صورت عمل می کند:

  • آگاهی: این قسمت بالای قیف است که در آن مشتریان بالقوه به دنبال اطلاعاتی هستند تا به آنها کمک کند تا مشکل خود را فرموله کنند. محتوا در این مرحله باید بر روی نقاط دردناک خریدار تمرکز کند، نه محصول یا خدمات. به عنوان مثال می توان به وبلاگ های آموزنده، کتاب های الکترونیکی، راهنماها، اینفوگرافیک ها و موارد دیگر اشاره کرد.
  • ملاحظه: خریدار در این مرحله مشکل خود را درک می کند و آماده یافتن راه حل است. ایجاد محتوایی را در نظر بگیرید که بر راه حل های خاص برای حل مشکل خریدار تمرکز دارد. به عنوان مثال می توان به وبینارها، ویژگی های محصول و وبلاگ های مقایسه اشاره کرد.
  • راه حل: خریدار آماده است تا لیستی از راه حل ها را تهیه کند. در این مرحله، می توانید محتوای خاص برند را با تمرکز بر مزایای پیشنهادات شرکت خود ایجاد کنید. مثال‌ها شامل مطالعات موردی، بررسی‌ها و نمایش است.

3. بازده سرمایه گذاری را اندازه گیری کنید

هنگامی که شروع به تولید محتوا برای به حداکثر رساندن ترافیک و تبدیل سرنخ ها کردید، باید نتایج کمپین های بازاریابی محتوای خود را با تجزیه و تحلیل داده ها درک کنید. بر اساس اهداف و جدول زمانی خود، از معیارهایی برای اندازه گیری نتایج خود استفاده کنید، از جمله:

  • تعداد کل سرنخ ها مانند مشترکین ایمیل، خریدها و ثبت نام های آزمایشی رایگان.
  • مجموع برداشت ها از Google Analytics.
  • ترافیک از محتوایی که منتشر می کنید.
  • تغییرات در نرخ ترک تحصیل

پس از تجزیه و تحلیل نتایج خود، می توانید از این اطلاعات برای افزایش استراتژی های بازاریابی محتوای آینده برای موفقیت استفاده کنید.

ارتباط با مشتری برقرار کنید

یک روش برای کمک به کارآفرینان برای تبدیل شدن به بازاریاب بهتر، ایجاد روابط ارگانیک با مشتریان است. مشتریان باهوش‌تر از همیشه هستند و نمی‌خواهند آنها را با پیشنهادات یا تبلیغات تبلیغاتی بمباران کنید.

در عوض، آنها ترجیح می دهند ابتدا شما را بشناسند. به این ترتیب، آنها را بهتر درک می کنید و می توانید محصولاتی را ایجاد کنید که نیازهای آنها را برآورده کند. یکی از راه های شروع به ایجاد روابط با مشتریان از طریق رسانه های اجتماعی است.

می توانید از رسانه های اجتماعی برای ارسال نظرات مشتریان یا محتوای تولید شده توسط کاربران استفاده کنید برای جذب خریداران جدید و مشتریان خود را افزایش دهید. جذب مشتریان بالقوه و ارائه محتوای ارزشمندی که مشتریان شما ارزش اشتراک گذاری در پلتفرم ها را دارند نیز مفید است. همچنین می‌توانید بازخورد منظم دریافت کنید و محتوایی را توزیع کنید که تعامل را تشویق می‌کند و ترافیک وب‌سایت را افزایش می‌دهد.

در اینجا چند نکته برای کمک به شما برای شروع کار در رسانه های اجتماعی و ایجاد روابط وجود دارد.

1. پلتفرم های مناسب را انتخاب کنید

همه سایت های شبکه های اجتماعی یکسان ایجاد نمی شوند. بنابراین، مهم است که به دقت در نظر بگیرید که از کدام پلتفرم ها برای کسب و کار خود استفاده خواهید کرد. بهترین راه برای تصمیم گیری این است که به جمعیت شناسی مخاطبان هدف خود نگاه کنید و تعیین کنید که آنها وقت خود را در رسانه های اجتماعی کجا می گذرانند.

کسب و کارهای B2B بیشتر به لینکدین یا فیسبوک برای دستیابی به مخاطبان هدف خود متکی هستند. به عنوان مثال، یک مشاور املاک ممکن است علاقه مند به ارتباط با مصرف کنندگان باشد تا برای خریدارانی که علاقه مند به خرید خانه هستند، سرنخ های واجد شرایط ایجاد کند. در همین حال، شرکت‌های B2C می‌توانند از اینستاگرام یا TikTok برای جذب کاربران استفاده کنند زیرا مخاطبان هدف آنها عمدتاً در این پلتفرم‌ها هستند.

2. خلاقانه فکر کنید

از ایجاد محتوای سرگرم کننده نترسید. رسانه های اجتماعی مکانی برای توسعه ارتباطات شخصی است. بنابراین چه یک برند B2B یا یک برند B2B باشید، مهم است که به فردی که پشت آن صفحه است نشان دهید.

در نظر بگیرید که خود را به جای مخاطبان خود قرار دهید و دریابید که چه چیزی ممکن است برای آنها جالب باشد. چگونه می توانید اطلاعات جذاب و آسان را برای مخاطبان خود ترکیب کنید؟

قدم زدن بیشتر به این شکل می تواند به شما کمک کند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و شما را از رقبا متمایز کند.

سازگاری با ابزارهای جدید

بازاریابی دائما در حال تحول است. همیشه روندها و مسیرهای جدیدی برای کشف وجود خواهد داشت. در حالی که نیازی به تسلط بر همه چیز به یکباره ندارید، همچنان می توانید در یک زمینه خاص متخصص شوید یا بر چندین فناوری تسلط پیدا کنید.

یک مثال، کشف نحوه ساخت محتوای ویدیویی برای بازاریابی است.

محتوای ویدیویی امروزه یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی است. تحقیقات وبلاگ Hubspot این را پیدا کرد 88 درصد از برندهای B2B و B2C شما یک تیم کامل برای ایجاد محتوای ویدیویی دارید.

اما چرا ویدیو بخش مهمی از بازاریابی است؟ این امر به افزایش آگاهی از برند، افزایش درآمد و ترویج محصولات کمک می کند.

اگر قصد دارید با ویدیو به مسیر جدیدی بروید، در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما در شروع کار کمک می کند.

1. به جای فروش روی داستان ها تمرکز کنید

اگر می خواهید افراد بیشتری ویدیوهای شما را تماشا کنند، به جای تمرکز بر برند خود، برای آنها ارزش ایجاد کنید. بهترین محتوای ویدیویی داستان هایی را به اشتراک می گذارد که ارتباط برقرار می کند با احساسات بیننده

به عنوان مثال، فرض کنید شما یک پزشک متخصص در پزشکی ورزشی هستید. در آن صورت، می توانید داستانی در مورد اینکه چگونه کسب و کار شما زندگی مشتریان را تغییر می دهد، بگویید. اساسا، شما می توانید داستانی در مورد چگونگی ایجاد تفاوت در جامعه خود ایجاد کنید.

2. در چند ثانیه اول استراتژیک باشید

دامنه توجه این روزها کوتاه است. بنابراین یک ویدیوی موفق شفافیت را ارائه می‌کند و به بینندگان این اطمینان را می‌دهد که آنچه را که تماشا می‌کنند ارزش وقت گذاشتن را دارد.

توجه را با یک قلاب جلب کنید، مثلاً یک پیش‌نمایش سریع از آنچه در ویدیو آمده است. همچنین می توانید با ایجاد یک تصویر کوچک با کیفیت بالا بینندگان بیشتری را جذب کنید. بهترین تصاویر کوچک واضح هستند و به بینندگان می گویند که از مشاهده محتوای شما چه چیزی به دست خواهند آورد.

3. یک فراخوان برای اقدام ایجاد کنید

همیشه فراخوانی برای اقدامی که با اهداف بازاریابی شما همسو باشد را در نظر بگیرید. آیا می خواهید آنها از وب سایت شما بازدید کنند یا ویدیو را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند؟

شما به راحتی می توانید با درخواست از آنها در ویدیو از طریق شخصی که صحبت می کند یا از متن استفاده می کند، به بینندگان خود دستور دهید که اقدامی انجام دهند.

در هر صورت، افزودن یک فراخوان آسان است و می‌تواند نتایجی را ایجاد کند که بدون آن نخواهید داشت.

از این بهترین روش ها برای تبدیل شدن به یک معامله گر بهتر استفاده کنید

در نهایت، می توانید با استفاده از این روش ها به اهداف تجاری خود برسید تا به یک معامله گر بهتر تبدیل شوید. بدون این استراتژی‌ها، نمی‌توانید به طور جمعی نتایجی مانند کسب سرنخ، افزایش درآمد و افزایش رشد کسب‌وکار خود را به دست آورید.

فضای بازاریابی شلوغ است. بنابراین، این تاکتیک ها به شما این امکان را می دهد که خود را از کسانی که دارای پیشنهادات مشابه هستند متمایز کنید.

چه روش های دیگری را می توانید به اشتراک بگذارید که به شما کمک کرده است تاجر بهتری شوید؟

النور هکس موسس و سردبیر مجله Designerly است.

او همچنین یک مشاور طراحی وب با تمرکز بر تجربه کاربری و

رابط کاربری او در فیلادلفیا به همراه همسرش و سگ های خرس و

لوسی. برای بازاریابی، طراحی و/یا چای در لینکدین با او در ارتباط باشید!



دیدگاهتان را بنویسید