ویدیوهای تولید سرنخ برای هر مرحله از سفر خریدار


این سفر خریدار یک مفهوم کلیدی است که برندها را قادر می سازد تا با درک نیازها و طرز فکر مشتریان خود، بازاریابی قانع کننده تری ایجاد کنند. اگر می خواهید محتوای ویدیویی در سطح جهانی ایجاد کنید، باید در استراتژی بازاریابی شما نقش اساسی داشته باشد.

به طور معمول، سفر خریدار به سه مرحله تقسیم می شود:

آگاهی – دیدگاه مطالعه یک مشکل و جستجوی راه حل است. به عنوان مثال، آنها ممکن است جستجو کنند چگونه ترافیک وب سایت بیشتری به دست آوریم.

در حال مشاهده – مشتری شروع به کشف راه حل می کند. این جایی است که شما محصول خود را به عنوان راه حل ارائه می دهید و توضیح می دهید که چگونه کمک می کند. به عنوان مثال، می توانید محتوایی با عنوان ایجاد کنید استراتژی های سئو برای کسب و کار شما.

راه حل – مشتری بالقوه انتخاب می کند که کدام محصول را بخرد. این معمولاً شامل مقایسه چندین محصول و برند و انتخاب یکی از آنهاست که فکر می‌کنند مشکلشان را به بهترین نحو حل می‌کند. در مورد مثال ما، این ممکن است به معنای مقایسه باشد اهرفس و کداممن عجله دارم.

این مراحل تقریباً به این معنی است که مشتریان سرد، ولرم یا گرم هستند. وقتی گرم هستند نزدیک به خرید هستند در حالی که مشتریان سرد ممکن است حتی ندانند که مشکل دارند!

در این مقاله، ما بر نحوه استفاده از محتوای ویدیویی برای انتقال مشتریان بالقوه به پایین قیف فروش به مرحله بعدی سفر خریدار تمرکز می کنیم.

ویدیو شکل مورد علاقه مصرف کنندگان از رسانه است – 88 درصد حیرت آور می خواهند محتوای ویدیویی بیشتری از برندها ببینند (ویزول) – و این راهنما مملو از توصیه های عملی است که به شما کمک می کند از این رسانه بازاریابی درخشان بهترین استفاده را ببرید.

محتوای ویدیویی در مرحله آگاهی

در مرحله آگاهی، مشتریان بالقوه سرنخ سرد هستند. آنها به طور مثبت منجمد شده اند. هرچقدر که سرد بشه آنها ممکن است از وجود برند و محصول شما اطلاعی نداشته باشند. شاید حتی ندانند که مشکلی دارند!

محتوای ویدیویی در مرحله آگاهی باید بر استراتژی فروش نرم متمرکز شود. هدف این است که نام تجاری و اطلاعات ارزشمند صنعت خود را به گونه ای ارائه دهید که بیننده را تشویق کند به تخصص شما اعتماد کند.

سفر خریدار معمولاً با مشتریان بالقوه شروع می شود که به دنبال اطلاعاتی در مورد یک نقطه درد خاص هستند. آنها به دنبال محتوایی هستند که راه حل هایی برای مشکلشان داشته باشد. اما آنها راه حل ها را عمیقا بررسی نمی کنند. آنها فقط می خواهند بدانند گزینه های آنها چیست.

محتوای اطلاعاتی و ویدیوهای آموزشی

در حال حاضر، مشتریان بالقوه شما نمی دانند که مشکلی دارند. محتوای ویدیوی شما باید آن را تغییر دهد و مردم را از مشکلات احتمالی در زندگی روزمره یا تجارت خود آگاه کند.

اینجاست که محتوای اطلاعاتی و ویدیوهای نحوه کار وارد می شود.

محتوای اطلاعاتی هیچ مانعی برای ورود ندارد، به این معنی که هر کسی بدون در نظر گرفتن سطح دانش می تواند آن را مشاهده کند. این برای جذب افراد به قیف فروش شما بسیار مهم است.

به این موضوع فکر کنید: اگر مشتری شما هنوز نداند که مشکلی دارد، آیا یک ویدیوی گواهی درباره محصولات شما تماشا خواهد کرد؟ بعید است.

در حالی که محتوای اطلاعاتی که بر آموزش بیننده تمرکز می کند (در مقابل فروش) توجه آنها را جلب می کند و جایگاه کسب و کار شما را بسیار ارگانیک تر نشان می دهد.

برای اینکه بدانید چه محتوایی باید ایجاد کنید، باید بدانید که مشتریان بالقوه شما به دنبال چه چیزی هستند و سپس محتوایی ایجاد کنید که:

  • به سوال(های) آنها پاسخ دهید.
  • این به شما اجازه می دهد تا برند و صنعت خود را به صورت ارگانیک ادغام کنید.

راهنماها و محتوای اطلاعاتی محبوب هستند. آنها معمولاً حجم زیادی از جستجو در گوگل و یوتیوب ایجاد می کنند. آنها همچنین برای تمام صنایع قابل اجرا هستند. هر بخش دارای کلمات کلیدی چگونه است که می تواند آنها را هدف قرار داده و برای آنها محتوا ایجاد کند.

ابزار برنامه ریزی رسانه های اجتماعی، Hootsuite را دریافت کنید. ممکن است انتخاب کند محتوایی با هدف قرار دادن کلمات کلیدی زیر ایجاد کند:

  • چگونه در شبکه های اجتماعی فالوور بیشتری داشته باشیم
  • چگونه محتوای رسانه های اجتماعی بهتری ایجاد کنیم
  • بهترین زمان برای ارسال پست در شبکه های اجتماعی چه زمانی است؟

مصاحبه و مشارکت در محتوا

یکی دیگر از راه‌های افزایش آگاهی از برند، مشارکت با کسب‌وکارهای دیگر برای تولید محتوای ویدیویی است. این به شما امکان می‌دهد به مخاطبانی که قبلاً نظر شریک شما را می‌دانند و به آن اعتماد دارند دسترسی داشته باشید.

نمونه های زیادی از این اتفاق در دنیای بازاریابی وجود دارد.

به عنوان مثال، ابزار SEO، Ahrefs، با ابزار رسانه های اجتماعی، Buffer، همکاری کرد تا یک کلاس کارشناسی ارشد بازاریابی دیجیتال ارائه دهد که موفقیت بزرگی بود. و رستوران های محلی اغلب با سازندگان کوکتل برای میزبانی یک رویداد مشترک همکاری می کنند. بارها و آشپزخانه‌های پاپ‌آپ نیز مرتباً با هم همکاری می‌کنند و در نتیجه هر دو طرف در معرض دید بیشتری قرار می‌گیرند.

هنگام انتخاب شریک، مطمئن شوید که رقیبی با مخاطبان هدف مشابه نیست. اگر به دنبال محتوای عالی برای انجام با این شریک هستید، در نظر بگیرید:

  • مصاحبه تخصصی و به اشتراک گذاری دانش
  • وبینارهای آموزشی مشارکتی
  • تسلط بر کانال های رسانه های اجتماعی

محتوای ویدیویی در حال بررسی

مرحله بررسی زمانی است که مشتریان بالقوه از سرد به گرم می روند. آنها می دانند که راه حلی برای مشکل آنها وجود دارد و معتقدند که نام تجاری شما ممکن است پاسخی برای آن داشته باشد.

اکنون زمان آن است که محصول خود را به صورت جدی تری به عنوان محتوا معرفی کنید. شما می خواهید ثابت کنید که محصول شما کارهای مورد نیاز آنها را انجام می دهد. با این حال، یک هنر در این وجود دارد. اگر بیش از حد تبلیغ کنید، ممکن است مشتریان بالقوه را ناامید کنید.

در عوض، باید آنها را با محتوای آموزنده تر جذب کنید. اما این بار کمتر عمومی و 100% مختص صنعت خواهد بود. شما به آنها خواهید گفت که برند شما چه سودی برای آنها دارد.

بیایید به چشم انداز معرفی خود که می خواهد ترافیک وب سایت بیشتری ایجاد کند، برگردیم. آنها محتوای مرحله آگاهی Ahrefs را می خوانند که اهمیت کلمات کلیدی در سئو را پوشش می دهد. اما اکنون آنها در تعجب هستند که چگونه در مورد انجام تحقیقات کلمات کلیدی اقدام می کنید. Ahrefs این را می داند و آنها را با … تحقیق کلیدواژه: راهنمای مبتدیان.

محتوای عالی در مرحله مرور

راهنمایان متخصص

هنگامی که برندها و محصولات خود را با محتوای آگاهی معرفی کردید، باید آنها را به منبع مفید دیگری منتقل کنید. راهنماهای متخصص یک انتخاب عالی هستند.

راهنماهای متخصص به شما اجازه می دهند در مورد اینکه برند و محصول شما چقدر عالی است صحبت کنید. در این فرآیند، توضیح می دهید که چگونه به خوبی نقاط درد برجسته شده در مرحله آگاهی را برطرف می کند. شما با ارائه درست محصولات خود و توضیح اینکه چه کاری انجام می دهند و چگونه برای بیننده مفید هستند به این امر دست می یابید.

این کار به این دلیل کار می‌کند که محتوا همچنین ارزش فوق‌العاده‌ای برای بیننده ایجاد می‌کند، اعتماد آن‌ها را به کسب‌وکار شما جلب می‌کند، اطمینان می‌دهد که تجربه شما را قدردانی می‌کند و آنها را یک قدم به خرید نزدیک‌تر می‌کند.

فیلم ها و نمایش هایی برای توضیح محصول

هنگامی که محصولات خود را به راهنمای متخصص معرفی کردید، می‌توانید جزئیات بیشتری در مورد اینکه چه کار می‌کنند و چگونه کار می‌کنند شروع کنید. زمان فیلم های توضیح دهنده محصول است!

فیلم های توضیح کارتون یک راه عالی برای ساده کردن اطلاعات پیچیده و توضیح اینکه چگونه محصول شما مشکلات را برای مخاطبان شما حل می کند. آنها جذاب، آموزنده و قابل درک هستند. ترکیبی عالی برای محتوای آموزشی سبک.

دموی محصول با نمایش محصول شما در عمل و تمرکز بر ویژگی های کلیدی با جزئیات بیشتر، این روند را یک قدم جلوتر می برد. مشتریان بالقوه تماشای دموهای محصول شما در حال گرم شدن هستند.

محتوای ویدیویی در مرحله تصمیم گیری

در نهایت، محتوای مرحله تصمیم گیری، سرنخ های گرم را به مشتریان بالقوه تبدیل می کند. در این مرحله، مشتریان تصمیم به خرید یک راه حل دارند، اما در حال مقایسه محصولات رقبا هستند. اینجاست که با ایجاد محتوایی که تمام تمرکز را روی کسب و کار شما، محصول و USP های آن قرار می دهد، فروش سخت را شروع می کنید.

نظرات مشتریان

ارجاع به مشتری معادل مدرن تبلیغات دهان به دهان است. آنها فوق العاده قدرتمند هستند. این امر با این واقعیت نشان داده می شود که از هر 10 نفر 9 نفر می گویند که به آنچه مشتری در مورد یک تجارت می گوید بیشتر از آنچه آن تجارت در مورد خودش می گوید اعتماد دارند (Wyzowl).

وقتی مردم بیرون می آیند و هر روز از محصول شما حمایت می کنند، این شما را در موقعیت قوی قرار می دهد. نظرات آنها می تواند با کاهش هر گونه نگرانی به خریداران مردد کمک کند.

مطالعات موردی از صنعت

مطالعات موردی راهی عالی برای نشان دادن اینکه محصول شما به وعده های شما عمل می کند. آنها گواه این هستند که واقعاً مشکلات کلیدی مشتری را حل می کند.

با در نظر گرفتن این موضوع، شرکت ها باید برای هر صنعتی که محصولاتشان در آن مناسب است، مطالعات موردی ایجاد کنند. این تضمین می کند که هنگام صحبت کردن و مخاطب قرار دادن مستقیم مشتریان خاص، نقاط و مشکلات خاصی را هدف قرار دهید.

هنگام ایجاد مطالعات موردی صنعتی، مطمئن شوید که ویدیوهای شما موارد زیر را پوشش می دهند:

  • مشکل مشتری چی بود
  • چگونه محصول مشکل را حل کرد
  • نتیجه نهایی یا نتیجه رویایی برای مشتری. بر این تمرکز کنید که محصول شما چگونه زندگی مشتری را آسان کرده است.

مقایسه رقبا

در نهایت، بیایید به مقایسه رقبا نگاه کنیم. بسیاری از کسب و کارها از ذکر رقبای خود در مطالب بازاریابی خود اجتناب می کنند. با این حال، این شرکت ها یک ترفند را از دست داده اند.

مشتریان بالقوه می توانند به سرعت و به راحتی رقبای شما را پیدا کنند. تنها چیزی که لازم است یک جستجوی سریع در گوگل است. به جای اینکه وانمود کنید این رقبا وجود ندارند، یک ویدیوی صادقانه ایجاد کنید که مزایا و معایب این محصولات رقیب را بسنجید و بیننده را وادار به خرید محصول شما کند.

این یک فرصت عالی برای به دست گرفتن کنترل روایت و ارائه فهرست طولانی به مشتریان بالقوه از دلایلی است که چرا محصول شما انتخاب مناسبی است. ویژگی های منحصر به فردی را که محصول شما دارد (و محصول رقبای شما ندارد) را برجسته کنید، اما هرگز در ویدیو به رقبای خود حمله نکنید یا از آنها انتقاد نکنید. این فقط نتیجه معکوس خواهد داشت و روی برند شما بازتاب بدی خواهد داشت.

نویسنده: جان باترورث

جان باترورث یک بازاریاب دیجیتال با تجربه است که معتقد است سریعترین راه برای رشد هر کسب و کاری از طریق اتوماسیون جذب سرنخ است. او به بسیاری از شرکت ها کمک کرده است تا از طریق ترکیبی از سئو، CRO و اتوماسیون ایمیل، به سرعت مقیاس شوند. زندگی حرفه ای جان او را در نقش های تخصصی در چین، ویتنام و بریتانیا سوق داده است. او در حال حاضر برای پلتفرم جهانی ایجاد ویدیو Viddyoze کار می کند.



دیدگاهتان را بنویسید