رازهای اجرای موفقیت آمیز استراتژی بازاریابی برای صاحبان مشاغل کوچک


صاحبان مشاغل کوچک اغلب برای یافتن بهترین استراتژی بازاریابی متناسب با بودجه خود در تلاش هستند. در اینجا به برخی از بهترین نکات برای استفاده حداکثری از بودجه بازاریابی خود نگاهی می اندازیم.

خواه یک شرکت B2B، B2C یا متخصص باشید، با اسرار موفقیت بازاریابی کافی برای اضافه کردن سرنخ های جدید و یافتن مشتریان وفادار کنار خواهید رفت.

چگونه یک کسب و کار کوچک را با موفقیت تبلیغ کنیم؟

کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​در ایالات متحده دلارهای بازاریابی را مستقیماً بر اساس تصمیمات صاحب کسب و کار خرج می کنند. کسب و کارهای کوچکتر ممکن است عاقلانه تر باشد که ابتدا روی مشتریان محلی تمرکز کنند. طبق آمار Statista، شرکت ها حدود 173.3 میلیون دلار هزینه می کنند در سال برای تبلیغات محلی آنها بقیه را بین تلویزیون، رادیو، دیجیتال و رویدادها تقسیم کردند.

اجرای موفقیت آمیز یک استراتژی بازاریابی اغلب با یک هدف کلی آغاز می شود. صاحبان مشاغل کوچک دریافته اند که استراتژی آگاهی ماندن در خانه (TOMA) برای ایجاد آگاهی از برند و ایجاد پایگاه مشتری وفادار به خوبی کار می کند. با گذشت زمان، از مشتریان فعلی خود ارجاع دریافت خواهید کرد.

برخی از رازهای اصلی کمپین های بازاریابی موفق چیست؟ در اینجا بهترین انتخاب های ما برای صاحبان مشاغل کوچک است.

1. از مشتریان خود بیاموزید

مخاطبان خود و نیازهای آنها را بشناسید. هرچه خریداران خود را بهتر درک کنید، برآورده کردن نیازهای آنها آسان تر خواهد بود. می توانید آنها را بررسی کنید، به روند خرید توجه کنید و بپرسید که برای بهبود تجربه آنها چه کاری می توانید انجام دهید.

با استراتژی بازاریابی TOMA خود، می خواهید اقداماتی مانند موارد زیر را انجام دهید:

  • به طور مکرر با کسانی که از شما خرید می کنند تماس بگیرید و بپرسید که چرا در وهله اول برند شما را انتخاب کردند.
  • بپرسید چگونه می توانید به آنها کمک کنید تا دوستان و خانواده بیشتری را معرفی کنند. به عنوان مثال، آیا می توانید موادی را پیشنهاد کنید که مفید باشد؟ هنگامی که مشتریان جدید را معرفی می کنند به آنها پاداش دهید.
  • پس از یک کمپین موفق از مشتریان خود نظرسنجی کنید. دریابید که چرا آنها خرید را انتخاب کردند و آیا نیازهای دیگری دارند یا خیر. وقتی نکات دردناک آنها را درک کنید، ایجاد رابطه ای که برای حفظ برندتان در بالای ذهن آنها نیاز دارید، بسیار آسان تر می شود.

به هر گونه نظر منفی یا شکایت بسیار توجه کنید. چگونه می توانید مشکل این مشتری را برطرف کنید و از بروز آن در سفارشات بعدی جلوگیری کنید؟

2. از فناوری های جدید برای مدیریت مشتریان استفاده کنید

شما مجبور نیستید هر جزئیات کوچکی از نیازهای مشتریان خود را دنبال کنید. در عوض، روی فناوری سرمایه گذاری کنید که مدیریت ارتباط با مشتری را مدیریت می کند. ایمیل های منظم از شما می تواند شما را در خط مقدم افکار آنها نگه دارد.

  • سعی کنید عملکردهایی مانند ارسال ایمیل را خودکار کنید هنگامی که محصولات جدید وارد می شوند، ممکن است به آنها علاقه مند شوند.
  • یک تبریک تولد بفرستید تا به آنها بفهمانید که کسب و کارشان را دوست دارید.
  • زمانی که فروش کاهش می یابد و کالاهای قدیمی را پاک می کند و راه را برای کالاهای جدید باز می کند، تخفیف ارائه دهید.

هرچه مشتریان شما راضی‌تر باشند، بیشتر می‌توانید از نظرات و نظرات آنها در کمپین‌های بازاریابی خود استفاده کنید.

3. خودتان را تبلیغ کنید

خود را به جای افراد معمولی قرار دهید که برای اولین بار از سایت شما بازدید می کنند. اگر کسب‌وکار جدیدی هستید، احتمالاً در مورد شما چیزی نشنیده‌اند و نمی‌دانند که آیا باید خرید کنند یا خیر. با این حال، اگر پشت کار خود بایستید، احساس راحتی بیشتری برای امتحان محصول شما خواهند داشت.

مردم اغلب قبل از اینکه نام برند و پیام شما را به خاطر بیاورند، نیاز دارند چندین بار در مورد شما بشنوند. چگونه می توانید رویکرد TOMA خود را به طور مداوم و اغلب ترویج دهید؟

  • یک پرسونای رسانه اجتماعی ایجاد کنید که با شخصیت برند شما مطابقت داشته باشد.
  • به طور مکرر و قابل پیش بینی در همان زمان روز و در همان روزهای هفته پست کنید.
  • از دیگران کمک بگیرید تا نام خود را به گوش دیگران برسانید. از مشتریان بخواهید پست های شما را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند یا خبرنامه شما را فوروارد کنند.
  • برای نمایش مکرر تبلیغات به همان افراد پرداخت کنید.

نظرات درخشان مشتریان را ارائه دهید و تأکید کنید که چقدر به چیزی که ارائه می دهید اعتقاد دارید. آیا فکر می کنید محصول یا خدمات شما بهترین در صنعت است؟ فکر کردن در مورد ارزش پیشنهادی منحصر به فرد خود و استفاده از آن در بازاریابی می تواند به شما کمک کند اعتماد مشتریان جدید را جلب کنید.

4. ایمیل خوش آمدگویی بفرستید

احتمالاً می دانید که بازاریابی ایمیلی می تواند در جذب و حفظ مشتریان بسیار موثر باشد. اما آیا می دانستید که ایمیل های خوش آمد گویی دارای نرخ باز شدن 91.43 درصد هستند. و فرصتی برای برجسته کردن شخصیت برند خود ارائه دهید؟

چگونه می توانید آگاهی از برند خود را از طریق ایمیل افزایش دهید؟

  • با استفاده از لوگو و پالت رنگ برند خود برای شناسایی فوری، به دستورالعمل های برند پایبند باشید.
  • تماس‌های خود را برای اقدام (CTA) مانند آنچه در وب‌سایتتان وجود دارد نشان دهید تا مردم بدانند به دنبال رنگ خاصی هستند.
  • خطوط موضوعی عالی ایجاد کنید که به کاربران بگوید وقتی ایمیل را باز می کنند دقیقاً چه چیزی دریافت می کنند.

همچنین می‌توانید عملکرد یک ایمیل را با دیدن تعداد باز شده‌ها و کلیک روی پیشنهاد شما پیگیری کنید.

5. از پیامک استفاده کنید

سرویس پیام کوتاه (SMS) یک راه عالی برای افزودن لمس شخصی به پیام هایی است که ارسال می کنید. می توانید از آن برای مسائل مربوط به خدمات مشتری و حل مشکلات استفاده کنید. همچنین راه های زیادی برای ارتباط با مشتریان از طریق پیام های مثبت کوچک وجود دارد.

  • پیشنهاد، کد تخفیف را پخش کنید یا فقط اخبار را به اشتراک بگذارید.
  • به سفارش ها یا نظرسنجی های کوتاه پیوند اضافه کنید.
  • یک فکر خوشحال کننده بفرستید تا به مشتریان اطلاع دهید که به آنها فکر می کنید و به چیزی بیش از فروش اهمیت می دهید.
  • از آنها برای سفارش تشکر کنید یا آنها را در وضعیت یک به روز کنید.

بسیاری از کسب و کارها با این استراتژی بازاریابی موفقیت بزرگی یافته اند. 98 درصد مردم پیام شما را باز خواهد کردبه همین دلیل است که هزاران نفر از پیام‌های متنی برای حفظ مشتری استفاده کرده‌اند.

6. انتظارات روشنی برای کارکنان تعیین کنید

به عنوان رهبر شرکت خود، باید کارکنان خود را آموزش دهید در مدل خدمات مشتری می خواهید پخش کنید اطمینان حاصل کنید که همه انتظارات شما و نقش خود را در سفر خریدار درک می کنند.

  • خط‌مشی‌ها و فلسفه‌های شرکتتان را بنویسید.
  • کارمندان را تشویق کنید تا به دیگران بگویند چرا این مکان عالی برای کار است.
  • بهترین کارمندان خود را معرفی کنید. چهره کارگران را برای آگاهی بهتر از برند قرار دهید.

در عین حال، شما نمی خواهید فضایی ایجاد کنید که مردم بگویند: «این در شرح شغل من نیست، با وارد شدن به کار و کمک به کسی که احساس می کند در یک ضرب الاجل تنگاتنگ است، به عنوان مثال راهنمایی کنید.» اگر کارمندان شما ببینند که شما رهبری را بر عهده می گیرید و به دیگران کمک می کنید، احتمالاً همان روحیه را در محل کار خود می پذیرند.

7. روندها را تماشا کنید

توجه داشته باشید که بچه ها چه چیزهایی را دوست دارند و چگونه سایر مشاغل در صنعت شما برای پایگاه های مشتریان خود بازاریابی می کنند.

زمانی که اپلیکیشن‌هایی مانند TikTok برای اولین بار وارد صحنه شدند، عمدتاً نوجوانان قبل از نوجوانی از آن برای تکرار رقص‌ها و آهنگ‌های محبوب استفاده می‌کردند. امروزه شرکت‌ها در سراسر جهان از آنها برای دستیابی به مشتریان جدید از طریق ویدیوهای بازاریابی سرگرم‌کننده استفاده می‌کنند.

با کاری که رقبای شما انجام می دهند همراه باشید.

  • درباره حضور آنها در رسانه های اجتماعی تحقیق کنید. چه نوع پست هایی را برنامه ریزی می کنند؟ چند وقت یکبار پست می گذارند؟ آیا از تبلیغات پولی استفاده می کنند؟
  • چرا مردم نام خود را می دانند؟ آیا آنها مصاحبه های رادیویی زیادی انجام می دهند؟ شاید آنها از گروه های محلی حمایت می کنند و حضور پررنگی در جامعه شما دارند.
  • در مورد نام آنها تحقیق کنید. آیا نام مستعار تجاری آنها به یاد ماندنی تر است یا بیشتر در صنعت کاربرد دارد؟

یک قدم به عقب بردارید و در تصویر برند خود تجدید نظر کنید. از تغییر نام تجاری در صورت نیاز یا تغییر رنگ و پیام نترسید تا زمانی که به چیزی دست پیدا کنید که برند شما را جلو و مرکز نگه می دارد.

چرا باید بازاریابی خود را تغییر دهید؟

پذیرش روندهای جدید و توجه به آنچه برای رقابت موثر است رازهای موفقیت در بازاریابی است. ممکن است وقت نداشته باشید که با افراد رو در رو خواستگاری کنید، اما می توانید مدیریت روابط را خودکار کنید و در بازاریابی رسانه های اجتماعی سرمایه گذاری کنید.

اگر نتوانید قدم بردارید و چیزهای جدید را امتحان کنید، در خطر بیات شدن و خسته شدن مشتریان از برند شما قرار می‌گیرید. شما فقط زمان و تلاش برای صرف کردن دارید. اگر چیزی کار نمی کند، آن را با یک ایده جدید جایگزین کنید.

اگر تصمیم دارید بر روی یک استراتژی آگاهی برتر تمرکز کنید، همه چیز را در فیلتری قرار دهید که چگونه بر شناخت برند تأثیر می گذارد و مخاطبان شما را درگیر می کند.

کدام یک از این موارد در لیست را دوست دارید امروز پیاده کنید تا استراتژی بازاریابی موفق خود را پیدا کنید؟

النور هگزالنور هگز
النور هگز موسس و سردبیر مجله دیزاینرلی است. او همچنین یک مشاور طراحی وب با تمرکز بر تجربه مشتری و رابط کاربری است. او با همسر و سگ هایش بیر و لوسی در فیلادلفیا زندگی می کند. برای بازاریابی، طراحی و/یا چای با او تماس بگیرید لینکدین!



دیدگاهتان را بنویسید