در حالی که ممکن است برای برخی افراد شگفتانگیزترین زمان سال باشد، اما برای بسیاری تعطیلات میتواند با استرس، هرج و مرج و سرگیجه همراه باشد.
ساعت، ترافیک، مقیاس بندی تماس ها، تقویم… مدیریت استرس روزانه محل کار می تواند یک چالش باشد. بودجه بندی برای هدایا، تعهدات خانوادگی و جشن گرفتن تعطیلات را به این ترکیب اضافه کنید، و احساسات شما می تواند به سرعت گلوله برف بگیرد و مدیریت آن دشوار شود. درک و آگاهی از تأثیر نامرئی تعطیلات بر سطوح استرس و بهره وری، هم در درون شما و هم در کارکنانتان بسیار مهم است.
مدیریت استرس در محیط کار
در اینجا چند نشانه وجود دارد که نشان می دهد کارکنان شما ممکن است فرسودگی شغلی تعطیلات را تجربه کنند:
- تغییرات در رفتار به عنوان مثال. تحریک پذیر یا گوشه گیر شوند
- تغییر در ظاهر یا بهداشت
- عدم تمرکز / تمرکز
- تعاملات نامشخص با همکاران
- عدم امکان انجام تعهدات، رعایت مهلت ها
- غیبت/حضور
در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید برای مبارزه با فرسودگی تعطیلات انجام دهید:
- انعطافپذیر باشید: استراحتهای میکرو سلامتی را در روز در نظر بگیرید تا تیم شما بتواند دوباره تمرکز کند یا هوای تازه دریافت کند. علاوه بر این، گسترش انعطاف پذیری به طوری که کارکنان بتوانند در رویدادها شرکت کنند یا برای سایر وظایف تعطیلات در دسترس باشند نیز می تواند به کاهش فشار کمک کند.
- کار تیمی: به کارکنان خود کمک کنید تا ضرب الاجل ها و اولویت ها را مدیریت کنند و تیم خود را تشویق کنید تا برای انجام وظایف با یکدیگر همکاری کنند. همچنین اعضای تیم را تشویق کنید که مراقب یکدیگر باشند. یک همکار که در نزدیکی یک کارمند کار می کند ممکن است قبل از شما متوجه علائم فرسودگی شود.
- سلامت و تندرستی: افرادی را که احساس بیماری می کنند تشویق کنید تا یک روز مریضی را پشت سر بگذارند یا در خانه کار کنند تا از گسترش بیماری جلوگیری کنند.
علاوه بر نکات بالا، ارجاع یک کارمند به برنامه کمک به کارکنان و خانواده (EFAP) در صورت نیاز، می تواند به او کمک کند تا با استرس هایی که شما قادر به انجام آن نیستید، مقابله کند. اکثر EFAP ها شامل تعدادی منابع هستند که طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می دهند. متخصصان EFAP همچنین می توانند در صورت نیاز کارمندان را به پشتیبانی بلندمدت قابل اجرا ارجاع دهند. به یاد داشته باشید که مهم است که هر مکالمه انفرادی با یک کارمند در مورد EFAP محترمانه و خصوصی باشد. بخش منابع انسانی خود را از چنین تعاملاتی با کارمندان مطلع کنید تا بتوان آنها را به درستی مستند کرد و دستورالعمل ها را دنبال کرد.
نکاتی برای مدیریت استرس در تعطیلات
تعهد بیش از حد، برنامه ریزی بیش از حد و بیش از حد بودجه می تواند باعث استرس غیر ضروری شود. در اینجا چند راه برای به حداقل رساندن آن وجود دارد:
تعیین مرزها:
در داخل و خارج از محل کار باز و صادق باشید. وقتی مقدار زیادی در بشقاب دارید به همکاران خود اطلاع دهید. بیهوده تا دیروقت بیدار نمانید و آخر هفته ها کار نکنید، این کار باعث از بین رفتن زمان شخصی شما برای شارژ مجدد می شود. در زندگی شخصی، نه گفتن را یاد بگیرید. همیشه بله گفتن می تواند باعث شود شما احساس ناراحتی و ناراحتی کنید. نیازی نیست خود را در معرض موقعیت ها یا افرادی قرار دهید که باعث استرس شما می شوند.
زمان خود را مدیریت کنید:
چند دقیقه از قبل برنامه ریزی کنید و سازماندهی کنید تا بتوانید هر کاری را که می خواهید انجام دهید. اگر کمک می کند، روزهای خاصی را برای فعالیت های خاص در نظر بگیرید و لیست های مفیدی ایجاد کنید. این به شما کمک می کند چیزهایی را به خاطر بسپارید و از دردسر لحظه آخری جلوگیری کنید. در حالی که روی زمان تمرکز می کنید، فراموش نکنید که مقداری را نیز برای مراقبت از خود کنار بگذارید!
مراقب باشید:
با چک کردن مرتب خود بر روی خودآگاهی و هوش هیجانی خود تمرکز کنید. احساسات خود را بپذیرید و به خودتان رحم کنید. مشکلات را دوباره قاب بندی کنید و روی تصویر بزرگتر تمرکز کنید.
عادات سالم:
سعی کنید در طول تعطیلات یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. قبل از شرکت در یک مراسم تعطیلات یک صبحانه سالم بخورید تا از افراط در غذاهای حاوی نمک، شکر یا کافئین پرهیز کنید. علاوه بر این، انجام عادات خواب خوب و ورزش نیز می تواند به طور طبیعی سطح استرس را کاهش دهد. خوددرمانی با سیگار یا الکل راه حلی نیست.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد افراد RLB، از وب سایت جدید ما در اینجا دیدن کنید.