به یک شرکت فرهنگ تاثیر زیادی بر عملکرد او دارد. فرهنگ چسبی است که یک سازمان را به هم متصل می کند. رقبا ممکن است محصول مشابهی داشته باشند، اما نمی توانند فرهنگ یکسانی داشته باشند، زیرا این همان چیزی است که هر شرکت را منحصر به فرد می کند.
شرکتهایی که روی کارمندان خود سرمایهگذاری میکنند و به آنها کمک میکنند تا ارزشهای سازمان را درک کنند و چرا کاری را انجام میدهند، همیشه برجسته خواهند بود. کارکنانی که از ارزش های اصلی سازمان استقبال می کنند، درگیر و سازنده تر خواهند بود. این همان چیزی است که یک فرهنگ برنده را در سازمان های موفق ایجاد می کند.
در نتیجه این شرکت ها مزیت رقابتی به دست می آورند که قابل تکرار نیست. کارکنان شاد برابر است با سود بیشتر از مشتریان خوشحال. ساده به نظر می رسد؟
اگر چنین است، پس چرا تنها 30 درصد از نیروی کار آمریکا مشغول کار هستند، در حالی که 70 درصد [70 million in the US] آیا تا حدودی مستثنی شده اند یا در واقع لغو شده اند؟ طبق نظرسنجی گالوپ [*Sept. 2014]450 تا 550 میلیارد دلار سالانه در بهره وری به دلیل شکست در تعامل از دست می رود.
چرا بسیاری از شرکت ها علامتی را در تعامل کارکنان از دست می دهند؟ وقتی این یک واقعیت کاملاً مستند است که کارکنان بزرگترین دارایی یک شرکت هستند، چرا شرکت ها روی کارمندان خود سرمایه گذاری بیشتری نمی کنند؟ یا اگر آنها روی کارمندان خود سرمایه گذاری می کنند، چرا بسیاری از کارفرمایان هنوز شاهد بهبود بهره وری نیستند؟
اگر این اتفاق در سازمان شما رخ می دهد، چگونه می توانید آن را تغییر دهید؟
برای شروع، آیا کارمندان مناسبی دارید؟ اگر کارمندان مناسبی ندارید که به ارزشها و چشمانداز شرکت شما اعتقاد دارند، ارائه پاداشها، بازیها و مرخصی بیشتر ممکن است آنها را برای مدت طولانیتری در اطراف نگه دارد. با این حال، آیا واقعاً میخواهید کارمندانی را که تنها برای دریافت حقوق و دستمزد حضور دارند، حفظ کنید نه بسیار بازده؟
وقتی نوبت به درگیر کردن تیم شما می رسد، اولین جایی که باید به آن نگاه کنید، ارزش های اصلی شرکت شما است. ارزشهای اصلی سازمان شما، ستونها یا پایههای شرکت شما هستند… آنها نیروی محرکهای هستند که فرهنگ کارکنان متعهد را ایجاد میکنند.
هنگامی که این ارزش ها وجود نداشته باشند یا فقط یک پلاک نادیده گرفته شده باشند که روی دیوار آویزان شده است، آنگاه شواهدی را پیدا خواهید کرد که مانع از ایجاد فرهنگ برنده شدن توسط شرکت، عدم وجود کارکنان بسیار درگیر و سود کمتری می شود که مستقیماً بر روی پایین تأثیر می گذارد. خط
سازمانهایی متعهد که دارای ارزشهای قوی و معتبر هستند و کارکنان خود را برای اعتماد به تصمیمگیری به صورت روزانه توانمند میسازند. آنها بر اساس احترام متقابل، تعهد بین کارفرما و کارکنان خواهند بود، احساس درک می کنند و در کاری که انجام می دهند هدف و معنا پیدا می کنند.
طبق گفته GloboForce**، کارمندانی که با ارزش های اصلی شرکت آشنا هستند عبارتند از:
- قادر به کمک به دستیابی به اهداف شرکت
- به فرهنگ شرکت به عنوان یک فرهنگ مثبت نگاه کنید
- آنها به عنوان بسیار درگیر شناسایی می شوند
چگونه یک شرکت می تواند انتظار داشته باشد که کارمندان به طور کامل درگیر باشند، اگر آنها ندانند که کسب و کار چیست و به آن اعتقاد دارد؟ اگر این ارزشها در فرآیند تصمیمگیری استخدام و در برنامه استخدام مطرح نشود، این احتمال وجود دارد که سازمان شما کارکنان کمتری درگیر و بهرهوری کمتری داشته باشد … احتمالاً حتی یک عدم تطابق فرهنگی. این تاثیر واقعی بر روی درآمد شما خواهد داشت. در اینجا دو نکته قابل تامل است:
شماره 1 – اگر ارزش های خود را دارید، شروع به آشکار کردن آنها کنید. آنها را از دیوار خود بیرون بیاورید و وارد اتاق هیئت مدیره، در هر جلسه کارمند/کارمند شوید، و با گنجاندن آنها در فعالیت های روزانه خود، کارمندان خود را درگیر کنید. به عنوان یک کارفرما، وقتی می بینید که کارکنان ارزش های شرکت شما را اعمال می کنند، می توانید شروع به پاداش دادن به آنها کنید.
یا
شماره 2 – اگر ارزش های اصلی شرکت، ماموریت و چشم انداز خود را شناسایی نکرده اید، وقت آن رسیده است که این کار را انجام دهید. این نیاز به تلاش واقعی دارد و فرآیند آسانی نیست، اما اگر میخواهید یک تیم با عملکرد بالا را درگیر کنید، حفظ کنید و توسعه دهید، ارزشش را دارد. می توانید از منابع خارجی قابل اعتماد برای کمک به شما در این فرآیند کمک بگیرید.
درباره کتی و نحوه کمک او به شما بیشتر بدانید ارزش های اصلی، ماموریت و چشم انداز خود را برای کسب و کار خود تعریف کنید. کلیک کنید اینجا برای برنامه ریزی یک مشاوره رایگان با کتی!
اینجا را کلیک کنید تا ارزش های اصلی خود را رایگان ارزیابی کنید!
*[State of the US Workforce: Sept. 2014]
** گلوبوفورس. (2016). بازگشت سرمایه به رسمیت شناختن در ساختن یک محل کار انسانی تر. پژوهشکده کار انسان. بازیابی شده در اکتبر 2016 از http://go.globoforce.com/rs/862-JIQ-698/images/ROIofRecognition.pdf