چند سال گذشته بر خلاف گذشته، توجهات را به تجارت جلب کرده است. به شاغلان و بیکاران این فرصت داده شد تا اولویت ها و خواسته های خود را در رابطه با کارشان به درستی ارزیابی کنند. در حالی که کارمندان آنچه را که بیشتر از همه مهم است، در نظر می گیرند، کارفرمایان باید به طور همزمان به دنبال ارائه یک تجربه برتر کارمند (EX) باشند.
EX چیست؟
به طور خلاصه، تجربه کارکنان تصویر بزرگ است. در حالی که مشارکت کارکنان بر نحوه کار کارکنان تأثیر می گذارد من جواب می دهمEX در مورد چگونگی کارمندان است من احساس می کنم. EX شامل هر تعاملی است که یک فرد در طول کل دوره کار دارد. این ترکیبی از نیازهای عملکردی و احساسی است. تلاش برای تعادل مطلوب بین این دو.
چرا EX مهم است؟
هنگامی که EX یک اولویت است، کارکنان سطوح بالاتری از تعهد واقعی به نقش های خود و ارائه خدمات بهتر به مشتریان را تجربه می کنند. به نوبه خود، بهره وری افزایش می یابد و کیفیت کلی کار انجام شده بهبود می یابد. علاوه بر این، EX یک فرهنگ قوی ایجاد می کند که توجه استعدادهای برتر را به خود جلب می کند، تلاش های استخدام را تسهیل می کند و گردش مالی را کاهش می دهد.
نحوه بهبود EX
بهبود EX سازمان شما را تقویت می کند، اما سفر برای دستیابی به تعادل کامل ممکن است خطی نباشد. برای بهبود EX، شرکتها باید روی آنچه کارکنان را هدایت میکند و علاقهشان به آن بیشتر تمرکز کنند. این برای هر سازمان متفاوت به نظر می رسد. همچنین توجه به این نکته مهم است که برای ادامه پیشرفت های EX ابتدا باید اساسی ترین نیازهای عملکردی کارکنان برآورده شود. در اینجا چند راه برای شروع استراتژی EX وجود دارد:
- مراقب اتصال باشید: کارکنان برای احساس تعلق قوی ارزش قائل هستند. برای تقویت روابط و هموار کردن راه برای ارتباط، بر ارتباطات مشارکتی تمرکز کنید.
- افزایش دید رهبری: مانند بسیاری از ابتکارات استراتژیک، رهبران سازمان شما نقش مهمی در EX دارند. در دسترستر کردن رهبران خود از طریق فرهنگ درهای باز و انسانی کردن رهبران از طریق نظرات شفاف و تجربیات به اشتراک گذاشته شده، راه درازی خواهد داشت.
- توسعه رانندگی: کارمندان بزرگترین دارایی شرکت شما هستند! به آنها انگیزه دهید تا با اهداف شغلی یکپارچه ای که واقعاً با اهداف آنها هماهنگ است، به آنها کمک کنید تا از بیشترین پتانسیل خود استفاده کنند.
- حذف موانع فیزیکی: اگر متوجه شدید که ترتیبات فعلی صندلی شما مناسب سابق نیست، تغییراتی را در نظر بگیرید. اتاقهای جلسه سنتی را به یک فضای طوفان فکری تبدیل کنید یا غرفهها را با صندلیهای با پلان باز عوض کنید.
- شخصی سازی ارتباطات: در دنیایی که گاهی اوقات ارتباط مانند نوشیدن از یک شلنگ احساس می شود، جلب توجه می تواند سخت باشد. روشهای ارتباطی منحصربهفردتری را در نظر بگیرید که از پیامهای هدفمند و شخصیسازیشده استفاده میکنند که واقعاً از حالت ایستا عبور میکنند.
- گوش های خود را برای شنیدن بگذارید: برای برانگیختن بازخورد کارکنان کافی نیست. واقعاً به حرفهای افرادتان گوش دهید و گروههای تمرکز متفاوتی را برای سنجش بینش و گسترش ایدهها در یک محیط مشارکتی ایجاد کنید.
اکنون زمان آن است که با بهبود تجربه کارمندان، روی آینده شرکت خود سرمایه گذاری کنید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طیف گسترده ای از خدماتی که RLB People می تواند به شما ارائه دهد، با تیم به آدرس [email protected] تماس بگیرید یا از وب سایت آنها به آدرس people.rlb.ca بازدید کنید.